Met een nieuwe cliënt start de samenwerking met een kennismakingsgesprek waarin geïnventariseerd wordt hoe de administratie is/wordt opgebouwd en vastgelegd.
Wij besteden veel aandacht aan onderstaande punten:
Verkoopadministratie
Al hetgeen wat met verkopen te maken heeft, met name de factuureisen (waar moet een factuur aan voldoen).
Inkoopadministratie
Wat registreer je van de inkopen en bedrijfskosten. Welke facturen en welke kosten zijn als zakelijk te verantwoorden.
Bankadministratie
Wat wordt er als toelichting op de bankafschriften vermeld.
Kasadministratie
Hoe wordt een kasboek opgesteld. In de praktijk is dit één van de lastigste werkzaamheden voor een ondernemer. Een kasboek lijkt simpel maar levert vaak problemen op.
Salarisadministratie
Hoe wordt de loonadministratie opgezet en welke stukken zijn hiervoor nodig. Wat ontvang je maandelijks van Administratiekantoor ACK inzake de loonadministratie.
Ondernemerschap
Wanneer bent je ondernemer voor de Belastingdienst. De voorwaarden van ondernemerschap worden uitgebreid toegelicht.
Fiscale voordelen
Specifieke onderwerpen als auto op de zaak of privé, beperkt aftrekbare kosten en niet aftrekbare kosten.
Ook worden fiscale voordelen zoals zelfstandigenaftrek, investeringsaftrek en de MKB vrijstelling meegenomen.
Bovenstaande punten worden allemaal met je doorgenomen, indien van toepassing, in één of meerdere gesprekken die voor rekening van Administratiekantoor ACK zijn als je bij ons cliënt wordt. Het doel van dit kennismakingsgesprek is dat er betere informatie wordt aangeleverd en de administratie door ons ook beter en sneller kan worden verwerkt.